26 May 2014

Gastrik

Gastrik atau istilah perubatannya, gastritis, adalah sejenis penyakit keradangan pada dinding/ pengalas/ mukosa perut. Lazimnya, keradangan berpunca daripada jangkitan bakteria helicobacter pylori (H. pylori) yang turut menjadi penyebab utama kepada kebanyakan ulser perut. Amalan pemakanan yang tidak sihat atau tidak teratur, pengambilan sesetengah ubatan serta tekanan hidup turut dikaitkan dengan masalah gastrik.

Bagaimana Qaseh dapat membantu pesakit Gastrik:

Qaseh mengandungi madu asli yang bersifat anti radang dan anti bakteria berupaya melemahkan dan menghalang pembiakan bakteria helicobacter pylori (H.pylori) dalam perut yang menjadi punca utama masalah gastrik.
madu, qasehdarwisyah


Kurma yang terdapat dalam Qaseh kaya dengan triptofan iaitu sejenis asid amino yang diperlukan untuk menghasilkan serotonin dalam tubuh. Serotonin berfungsi menstabilkan mood dan melegakan tekanan yang turut menjadi antara penyumbang kepada masalah gastrik.
kurma, qasehdarwisyah


Mengandungi prebiotik semulajadi daripada gum Arab yang juga tergolong dalam fiber mudah larut. Manfaat prebiotik semulajadi ini adalah untuk menggalakkan penghasilan lebih banyak bakteria baik dalam sistem penghadaman dan berkesan melindungi kita daripada masalah gastrik.

gam arab, qasehdarwisyah

Mengandungi minyak zaitun yang dapat mencegah dan membantu merawat jangkitan bakteria H.pylori dan seterusnya menghalang gastrik dan ulser.
minyak zaitun, qasehdarwisyah


Qaseh Gold Kekanda, Qaseh Gold Adinda dan Qaseh Gold Junior mengandungi semua ramuan-ramuan di atas untuk membantu pesakit-pesakit gastrik.

No comments:

Post a Comment

Anda Juga Mungkin Meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...